Pradinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogikos studentė: „Išnaudok visas tau siųstas galimybes!“

Gerda Karosaitė

Gerda Karosaitė

Nors šalyje stinga jaunų pedagogų, vis dėlto tie, kurie šį kelią pasirenka, yra motyvuoti, veržlūs ir žingeidūs žmonės. Jau nuo pat studijų pradžios jaunieji pedagogai stengiasi pasisemti kuo daugiau teorinių ir praktinių žinių ne tik paskaitų metu, bet ir dirbdami, dalyvaudami įvairiuose Šiaulių universiteto koordinuojamuose projektuose ir veiklose. Ateities mokytojai žino, kad visos naujai įgytos kompetencijos užaugins juos kaip specialistus.

Darbas – būdas pažinti save, kaip specialistą

„Patirtis yra geriausias mokytojas, – remdamasi romėnų rašytoju ir filosofu Ciceronu sako Šiaulių universiteto pradinio ugdymo pedagogikos ir ikimokyklinio ugdymo studentė Gerda Karosaitė, – Kiekvienas pedagogas žino, kad geriausiai žinios įsisavinamos per patirtį, todėl reikia išnaudoti kiekvieną suteiktą galimybę.“

Ir nors G. Karosaitė dar tik II kurso studentė, pedagogo duonos ji ragavusi jau nemažai. Pirmame kurse besimokydama mergina suprato, kad norint įgyti kuo daugiau žinių ir įgūdžių, būtina semtis patirties praktikoje, tad įsidarbino mokykloje. Šiuo metu lopšelyje-darželyje dirbanti G. Karosaitė sako, kad kiekviena diena praleista su vaikais juos ugdant ne tik atneša vis naujų iššūkių. Šis darbas leidžia jai pažinti save, kaip pedagogę, o tai padeda jai generuoti naujas idėjas. Žinoma, dirbant su mažais vaikais, neįmanoma nepaminėti ir gerų emocijų.

„Nuostabu tai, kad kiekvienas mano grupės vaikas yra unikalus, su savo charakteriu, su savo noru ir skirtingu žingeidumu, į kiekvieno vaiko širdį kelią turi rasti vis kitaip, tai ugdo mano siekius, žinias. Žinoma, turiu būti dėkinga kolegoms už pagalbą ir patarimus jaunam specialistui bei ugdytinių tėveliams už kantrybę, nes ne visada viskas gaunasi taip kaip nori, o ir žinių bagažas dar ne prisipildęs iki galo“, – sako entuziazmu mokytis trykštanti studentė.

Stažuotėje aptarė pedagogams aktualius klausimus

gerda karosaite4

gerda karosaite4

Vis tik didžiausia ir neįkainojama patirtis G. Karosaitei – stažuotė Airijoje. Mergina kartu su Šiaulių universiteto dėstytojomis ir dviem bendramintėmis studentėmis turėjo galimybę sudalyvauti projekte „Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuotą mokymąsi“ („Interpearl“). Jo tikslas – plėtoti, įgyvendinti, išbandyti ir perkelti novatoriškas individualizuoto mokymosi praktikas mokytojų rengimo sistemoje. Individualizuotas mokymasis nukreiptas į aktyvų besimokančiojo vaidmenį, pasirinkimą ir prioritetus, kitaip tariant, ką, kaip, kokiais būdais ir kur mokytis bei kaip visa tai panaudoti greitai kintančioje aplinkoje.

„Spalio 20-26 dienomis svečiavomės Korke (Cork) mieste, Airijoje. kartu su Vilniaus universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu ir Islandijos universitetu turėjome unikalią galimybę apsilankyti viename iš didžiausių Airijos miestų įsikūrusiu prie Li (Lee) upės. Miestas išskirtinis tuo, kad jo centras yra saloje, taip pat miestas garsėja Šv. Finabro katedra, Šv. Onos bažnyčia, Korko pilimi–kalėjimu ir, žinoma, savo ištaiginguoju Korko universitetiniu koledžu, kuris ir buvo mūsų pagrindinis kelionės tikslas“, – įspūdžiais dalijasi studentė.

gerda karosaite2

gerda karosaite2

Ten vykusius mokymus koordinavo Airijos universiteto dėstytojos. Visą savaitę Lietuvos, Suomijos ir Airijos studentai kartu su dėstytojais gvildeno šiomis dienomis svarbiausias temas. Buvo aptartas ir aukštojo mokslo strateginės partnerystės inotyvus mokytojų ugdymas per asmeninį mokymąsi. Daug dėmesio buvo skiriama temai apie mokytojo tapatybę ir jo veiklą bei raidą, kalbėta apie darnų vystymąsi, universalų mokymosi dizainą, mokomosios veiklos projektavimą, tvarių mokymosi bendruomenių kūrimą ir daug kitų aktualijų.

„Neįkainojama patirtis buvo išgirsti, kaip skirtingose šalyse tai yra suprantama ir įgyvendinama, kokias problemas įžvelgia ir kaip mes vienas kitam dalindamiesi savo idėjomis, patirtimis ir žiniomis galime padėti. Tai neišdildomų įspūdžių ir žinių pilna kelionė. Nuostabu, kad turėjau galimybę praplėsti savo žinias, grupelėse dirbdama su studentais iš kitų universitetų susiradau puikių draugų su kuriais iki šiol palaikome ryšį. Ši kelionė ir žinios man padėjo užlipti dar vienu laipteliu aukštyn savo, kaip pedagogės, kelyje. Todėl visada visiems rekomenduoju išnaudoti viską iki maksimumo, pasinaudoti kiekviena suteikta galimybe, nes tai padeda augti ir tobulėti“, – įsitikinusi G. Karosaitė.

Vyr. specialistė ryšiams su žiniasklaida Dovilė Cicėnaitė-Kaveckienė
Asmeninio archyvo ir T. Andrijausko nuotraukos
Grįžti