Seminare Šiaulių universitete pedagogai mokėsi ieškoti sprendimų priėmimo būdų pasitelkiant kūrybiškumą

vover6

vover6

Vasario 18 d. Šiaulių universitete Regionų plėtros instituto docentė dr. Vita Juknevičienė surengė seminarą Voveriškių (Šiaulių rajonas) mokyklos vadovams ir pedagogams „Sprendimų priėmimas pasitelkiant kūrybiškumą: Edvardo de Bono pozityvaus mąstymo pamokos".

Seminaro metu mokyklos pedagogai ir administracijos atstovai įgijo žinių apie Edvardo de Bono paralelinio mąstymo teoriją (akcentuojant pozityvumo principą), jo siūlomą šešių skrybėlių metodą, leidžiantį sutelkti skirtingą patirtį, žinias ir požiūrius turinčius komandos narius bendrakūrai ir sprendimų alternatyvų generavimui bei galutinio sprendimo priėmimui.

Seminaro dalyviai atliko praktinių užduočių, kurios leido išlaisvinti savo kūrybiškumą, pozityviai dirbti komandoje, identifikuoti ir kurti sprendimų alternatyvas, jas pozityviai vertinti ir priimti galutinį komandos nariams priimtiną sprendimą.

vover7

vover7

„Voveriškių mokyklos, kurios tarybos narė aš esu, vadovai ir pedagogai teigia, jog priimant sprendimus mokykloje dažnai išsiskiria nuomonės, kartais tai gali tapti įvairių konfliktų pradžia. Man užsiminus, kad šį procesą galima valdyti per pozityvizmo prizmę, jie paprašė tam tikrų mokymų. Taigi seminare šiandien mes susipažinome su E. de Bono filosofija, su jo išrastu šešių skrybėlių metodu, kuris taikomas sprendimų priėmimo procesams, pabandėme jį pritaikyti sprendžiant konkrečias problemas. Dirbome informacijos valdymo, kūrybiškumo išlaisvinimo, pozityvumo paieškos srityse, taip pat mokėmės racionaliai kritikuoti, įžvelgti neigiamus aspektus ir iššūkius, siekėme su jais susidoroti per kūrybiškumo prizmę.

vover5

vover5

Šitas E. de Bono skrybėlių metodas padeda spręsti įvairiausias problemas, ne tik susijusias su renginiais. Jis padeda žmonėms su skirtingomis patirtimis, emocijomis, lūkesčiais, žiniomis vienu metu ne konfliktuoti, o kartu eiti vieno galutinio tikslo link. Visiškai nesvarbu, ar tai yra viešojo sektoriaus organizacija, ar verslo įmonė, ar mokykla, ar universitetas“, – sako savanoriškai seminarą vedusi doc. dr. V. Juknevičienė.

Pasak docentės, šiuolaikinėje visuomenėje sprendimų priėmimas – sudėtingas procesas, reikalaujantis ne tik asmeninių žinių ir/ar patirties, bet ir gebėjimų dirbti komandose, priimti skirtingas nuomones ar pozicijas, rasti kompromisą ar konsensusą, mąstyti ne tik kritiškai, bet ir kūrybiškai. Edvardo de Bono siūlomi mąstymo metodai padeda ne tik išlaisvinti asmenų kūrybiškumą, bet ir gebėti priimti sprendimus komandose, kai veikia skirtingos interesų grupės ar skirtingas pozicijas turintys komandos nariai, vyrauja kritikos ir konkurencijos, o ne pozityvumo ir bendradarbiavimo kultūra.

vover3

vover3

Voveriškių mokyklos direktorė Albina Gudaitienė padėkojo doc. dr. V. Juknevičienėei už puikų seminarą ir suteiktas žinias ir pažymėjo, kad buvo labai įdomu ir naudinga. A. Gudaitienė: „Dideliame pedagoginio darbo tempe mes pamirštame pačius svarbiausius dalykus – mokymąsi vieniems iš kitų, dalijimąsi, tobulėjimą. Jeigu norime įkvėpti vaikus ir jų tėvus, tai, žinoma, patys turime tobulėti. Ne paslaptis, jog mokyklai kyla daug iššūkių. Turime klausimų, kuriuos turime išmokti kolektyviai spręsti. Seminare norėjosi rasti pozityvesnių ir kūrybiškesnių būdų, kaip galėtume spręsti vienas ar kitas problemas, kaip galėtume teikti idėjų, kurias galėtume realizuoti tiesiogiai savo darbe. Šiandien seminare dalyvavo beveik visos mūsų mokyklos pedagogų kolektyvas. Net nesuvokėme, kaip seminaro laikas taip greitai praėjo, nes buvo labai įdomu dalyvauti docentės dr. V. Juknevičienės parengtose veiklose“.

vover1

vover1
Voveriškių mokyklos anglų kalbos mokytoja Jūratė Banevičienė džiaugėsi galimybe kartu su kolegėmis ieškoti užduočių sprendimo būdų. „Buvo labai naudingas seminaras, nes išmokome ieškoti pozityvumo kitokiai nuomonei. Kadangi mūsų mokykla ruošiasi švęsti 100 metų jubiliejų, tai buvo puiki galimybę telkti idėjas ir pasimokyti kaip kartu geriau pasirengti šventei. Seminare turėjome praktinių veiklų, kurias turėjome atlikti komandose. Žodžiu, tai buvo naudinga“, – po seminaro kalbėjo anglų kalbos mokytoja.

Seminaro metu Voveriškių mokyklos pedagogai buvo supažindinti su galimybe pasinaudoti Šiaulių universiteto Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto siūlomais kursais, apie ŠU vykdomas viešojo administravimo krypties magistro studijų programas.

Zenonas Ripinskis
Tomo Andrijausko nuotr.

 

 

 

 

Grįžti